|
Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji
Zháňalová, Lucie ; JUDr. Michal Petr, Ph.D., ředitel Sekce legislativy a mezinárodních záležitostí, ÚOHS (oponent) ; Sládková, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma „Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji“ popisuje současnou situaci na trhu, jeho strukturu se zaměřením na stávající konkurenci, klade důraz na vyhodnocení strategie uplatňované nejsilnějším subjektem na trhu, zkoumá a popisuje distribuční cesty a analyzuje poptávku po výrobcích včetně odhadu jejího vývoje do budoucna. Tato práce zohledňuje teoretická východiska jako jsou obecné analýzy sloužící pro přípravu tržních studií, orientované na oborové i obecné okolí firmy i na její vlastní fungování a vychází z definic konkurenčních strategií M.E. Portera. Dále se zabývá zdroji dat a metody jejich zpracování, včetně jejich sběru, třídění, členění a následném vyhodnocení. Diplomová práce je návodem jak postupovat při tržních analýzách a rozhodování o vstupu firmy na trh a mimo jiné odpovídá na otázky týkající se aktuální situace na trhu a subjektech na něm působícím.
|
|
Vývoj obchodu a trhu s kakaem
Jeřábková, Lucie ; Regnerová, Olga (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vývoj obchodu a trhu s kakaem se zaměřuje na zhodnocení a vývoj mezinárodního obchodu s kakaem. Dále je v práci popsán obchod s fairtradovým kakaem a komoditami, které se z něj vyrábějí. Tato práce se dělí na teoretickou část, kde je pozornost věnována samotné komoditě, organizacím Fair Trade a WTO, mezinárodnímu obchodu či historickému vývoji spotřeby této komodity. Praktická část je posléze zaměřena na fluktuaci cen kakaa v časovém horizontu, kde se tato část zaměřuje na vybrané, převážně rozvojové země. V neposlední řadě se pak práce věnuje obchodu s touto komoditou a samotnému vývoji produkce.
|
|
Oligopolní konkurence firem v ekonomice ČR
Pilousová, Markéta ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá oligopolní konkurencí významných maloobchodních řetězců působící na tuzemském trhu v oblasti prodeje potravin. Vyjma matematické predikce růstu tržeb z metrů čtverečních prodejní plochy u stávajících maloobchodních řetězců jsou v práci zmíněny i společnosti, které se v posledních dvanácti letech rozhodly trh v České republice opustit, a to z nejrůznějších důvodů, jako například špatné hospodářské výsledky a chybně stanovené podnikatelské cíle, změna strategie atd. Hlavní fokus této práce je zaměřen na vývoj trhu maloobchodního prodeje a zkoumání, zda na českém maloobchodním trhu nevzniká, případně již neexistuje oligopol s dominantní firmou. Vývoj trhu je analyzován na základě volně dostupných údajů (uveřejněné výsledky hospodaření a výroční zprávy). Celkové tržby jednotlivých maloobchodních řetězců jsou porovnávány s údaji o disponující prodejní ploše a jsou pro lepší představu zobrazeny formou grafů; v popisech jsou uvedeny i informace o jednotlivých akvizicích. Na základě tohoto vývoje jsou matematicky odvozeny předpoklady dalšího vývoje tržeb maloobchodních řetězců z metrů čtverečních prodejní plochy.
|
|
Firma v konkurenčním prostředí
Houšková, Eliška ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Kopecká, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá postavením firmy v konkurenčním prostředí. Teoretická část práce se věnuje základním pojmům, které se v práci objevují, jsou zde zmíněny jednotlivé typy konkurence a obecné cíle firmy. V práci jsou rozebrány skutečnosti, které mají vliv na efektivitu firmy a zvýšení její konkurenceschopnosti. Dále práce popisuje vybrané analýzy vnitřního a vnějšího podnikového okolí. V praktické části je proveden rozbor společnosti PayU Czech Republic s.r.o., která je provozovatelem internetové platební brány PayU. Současná situace firmy je hodnocena z hlediska vývoje trhu, na kterém působí, dále z hlediska srovnání s hlavními konkurenty a z hlediska jejího vnitřního a vnějšího okolí. Analýzy firmy jsou prováděny na základě postupů popsaných v teoretické části a získané údaje slouží k zhodnocení schopnosti konkurovat a k následnému vypracování návrhů pro posílení pozice firmy v konkurenčním prostředí.
|
|
Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji
Zháňalová, Lucie ; JUDr. Michal Petr, Ph.D., ředitel Sekce legislativy a mezinárodních záležitostí, ÚOHS (oponent) ; Sládková, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma „Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji“ popisuje současnou situaci na trhu, jeho strukturu se zaměřením na stávající konkurenci, klade důraz na vyhodnocení strategie uplatňované nejsilnějším subjektem na trhu, zkoumá a popisuje distribuční cesty a analyzuje poptávku po výrobcích včetně odhadu jejího vývoje do budoucna. Tato práce zohledňuje teoretická východiska jako jsou obecné analýzy sloužící pro přípravu tržních studií, orientované na oborové i obecné okolí firmy i na její vlastní fungování a vychází z definic konkurenčních strategií M.E. Portera. Dále se zabývá zdroji dat a metody jejich zpracování, včetně jejich sběru, třídění, členění a následném vyhodnocení. Diplomová práce je návodem jak postupovat při tržních analýzách a rozhodování o vstupu firmy na trh a mimo jiné odpovídá na otázky týkající se aktuální situace na trhu a subjektech na něm působícím.
|
|
Světový trh rýže
Hrbek, Milan ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá současnou situací na Světovém trhu rýže. Hlavní cíle spočívají ve zmapování aktuální situace na trhu a vytvoření predikce dalšího vývoje. První kapitola se věnuje základní charakteristice, klasickému a alternativnímu využití rýže. V druhé kapitole je pak situace na světovém trhu rýže popsána z hlediska tržních ukazatelů jako množství produkce, vývoje cen a největších obchodníků. Jsou zde také zmíněny nejdůležitější organizace, které vývoj na tomto trhu ovlivňují. Třetí a poslední kapitola se zabývá odhadem dalšího vývoje trhu. V první části kapitoly jsou popsány nové trendy jako ¨Zlatá rýže¨a ¨Bio rýže¨a také inovace nezbytné pro další vývoj světového trhu s rýží. V poslední části práce jsou sepsány odhady na budoucí vývoj produkce, mezinárodního obchodu, cen a spotřeby.
|
|
Analýza vývoje trhu elektronických knih v ČR
Lipert, Martin ; Kešner, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Jaromír (oponent)
Cílem diplomové práce je zanalyzovat současné knižní prostředí ve vztahu k nastupující elektronizaci. Práce je zaměřena na několik dílčích témat, které jsou zásadní a mají vliv na utváření trhu jako využívaná technologie, právní pojetí elektronických dokumentů, ochrana dokumentů proti nelegálnímu šíření a v neposlední řadě i ekonomické aspekty elektronického publikování. Práce vychází ze zkušeností autora, který se této problematice věnuje velmi podrobně na více úrovních.
|