Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji
Zháňalová, Lucie ; JUDr. Michal Petr, Ph.D., ředitel Sekce legislativy a mezinárodních záležitostí, ÚOHS (oponent) ; Sládková, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma „Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji“ popisuje současnou situaci na trhu, jeho strukturu se zaměřením na stávající konkurenci, klade důraz na vyhodnocení strategie uplatňované nejsilnějším subjektem na trhu, zkoumá a popisuje distribuční cesty a analyzuje poptávku po výrobcích včetně odhadu jejího vývoje do budoucna. Tato práce zohledňuje teoretická východiska jako jsou obecné analýzy sloužící pro přípravu tržních studií, orientované na oborové i obecné okolí firmy i na její vlastní fungování a vychází z definic konkurenčních strategií M.E. Portera. Dále se zabývá zdroji dat a metody jejich zpracování, včetně jejich sběru, třídění, členění a následném vyhodnocení. Diplomová práce je návodem jak postupovat při tržních analýzách a rozhodování o vstupu firmy na trh a mimo jiné odpovídá na otázky týkající se aktuální situace na trhu a subjektech na něm působícím.
Vývoj obchodu a trhu s kakaem
Jeřábková, Lucie ; Regnerová, Olga (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vývoj obchodu a trhu s kakaem se zaměřuje na zhodnocení a vývoj mezinárodního obchodu s kakaem. Dále je v práci popsán obchod s fairtradovým kakaem a komoditami, které se z něj vyrábějí. Tato práce se dělí na teoretickou část, kde je pozornost věnována samotné komoditě, organizacím Fair Trade a WTO, mezinárodnímu obchodu či historickému vývoji spotřeby této komodity. Praktická část je posléze zaměřena na fluktuaci cen kakaa v časovém horizontu, kde se tato část zaměřuje na vybrané, převážně rozvojové země. V neposlední řadě se pak práce věnuje obchodu s touto komoditou a samotnému vývoji produkce.
Oligopolní konkurence firem v ekonomice ČR
Pilousová, Markéta ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá oligopolní konkurencí významných maloobchodních řetězců působící na tuzemském trhu v oblasti prodeje potravin. Vyjma matematické predikce růstu tržeb z metrů čtverečních prodejní plochy u stávajících maloobchodních řetězců jsou v práci zmíněny i společnosti, které se v posledních dvanácti letech rozhodly trh v České republice opustit, a to z nejrůznějších důvodů, jako například špatné hospodářské výsledky a chybně stanovené podnikatelské cíle, změna strategie atd. Hlavní fokus této práce je zaměřen na vývoj trhu maloobchodního prodeje a zkoumání, zda na českém maloobchodním trhu nevzniká, případně již neexistuje oligopol s dominantní firmou. Vývoj trhu je analyzován na základě volně dostupných údajů (uveřejněné výsledky hospodaření a výroční zprávy). Celkové tržby jednotlivých maloobchodních řetězců jsou porovnávány s údaji o disponující prodejní ploše a jsou pro lepší představu zobrazeny formou grafů; v popisech jsou uvedeny i informace o jednotlivých akvizicích. Na základě tohoto vývoje jsou matematicky odvozeny předpoklady dalšího vývoje tržeb maloobchodních řetězců z metrů čtverečních prodejní plochy.
Firma v konkurenčním prostředí
Houšková, Eliška ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Kopecká, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá postavením firmy v konkurenčním prostředí. Teoretická část práce se věnuje základním pojmům, které se v práci objevují, jsou zde zmíněny jednotlivé typy konkurence a obecné cíle firmy. V práci jsou rozebrány skutečnosti, které mají vliv na efektivitu firmy a zvýšení její konkurenceschopnosti. Dále práce popisuje vybrané analýzy vnitřního a vnějšího podnikového okolí. V praktické části je proveden rozbor společnosti PayU Czech Republic s.r.o., která je provozovatelem internetové platební brány PayU. Současná situace firmy je hodnocena z hlediska vývoje trhu, na kterém působí, dále z hlediska srovnání s hlavními konkurenty a z hlediska jejího vnitřního a vnějšího okolí. Analýzy firmy jsou prováděny na základě postupů popsaných v teoretické části a získané údaje slouží k zhodnocení schopnosti konkurovat a k následnému vypracování návrhů pro posílení pozice firmy v konkurenčním prostředí.
Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji
Zháňalová, Lucie ; JUDr. Michal Petr, Ph.D., ředitel Sekce legislativy a mezinárodních záležitostí, ÚOHS (oponent) ; Sládková, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma „Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji“ popisuje současnou situaci na trhu, jeho strukturu se zaměřením na stávající konkurenci, klade důraz na vyhodnocení strategie uplatňované nejsilnějším subjektem na trhu, zkoumá a popisuje distribuční cesty a analyzuje poptávku po výrobcích včetně odhadu jejího vývoje do budoucna. Tato práce zohledňuje teoretická východiska jako jsou obecné analýzy sloužící pro přípravu tržních studií, orientované na oborové i obecné okolí firmy i na její vlastní fungování a vychází z definic konkurenčních strategií M.E. Portera. Dále se zabývá zdroji dat a metody jejich zpracování, včetně jejich sběru, třídění, členění a následném vyhodnocení. Diplomová práce je návodem jak postupovat při tržních analýzách a rozhodování o vstupu firmy na trh a mimo jiné odpovídá na otázky týkající se aktuální situace na trhu a subjektech na něm působícím.
Světový trh rýže
Hrbek, Milan ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá současnou situací na Světovém trhu rýže. Hlavní cíle spočívají ve zmapování aktuální situace na trhu a vytvoření predikce dalšího vývoje. První kapitola se věnuje základní charakteristice, klasickému a alternativnímu využití rýže. V druhé kapitole je pak situace na světovém trhu rýže popsána z hlediska tržních ukazatelů jako množství produkce, vývoje cen a největších obchodníků. Jsou zde také zmíněny nejdůležitější organizace, které vývoj na tomto trhu ovlivňují. Třetí a poslední kapitola se zabývá odhadem dalšího vývoje trhu. V první části kapitoly jsou popsány nové trendy jako ¨Zlatá rýže¨a ¨Bio rýže¨a také inovace nezbytné pro další vývoj světového trhu s rýží. V poslední části práce jsou sepsány odhady na budoucí vývoj produkce, mezinárodního obchodu, cen a spotřeby.
Analýza vývoje trhu elektronických knih v ČR
Lipert, Martin ; Kešner, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Jaromír (oponent)
Cílem diplomové práce je zanalyzovat současné knižní prostředí ve vztahu k nastupující elektronizaci. Práce je zaměřena na několik dílčích témat, které jsou zásadní a mají vliv na utváření trhu jako využívaná technologie, právní pojetí elektronických dokumentů, ochrana dokumentů proti nelegálnímu šíření a v neposlední řadě i ekonomické aspekty elektronického publikování. Práce vychází ze zkušeností autora, který se této problematice věnuje velmi podrobně na více úrovních.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.